Son zamanlarda pek “gezemeyen” gezentigiller olsak da imkan buldukça fırsatları değerlendirmek için çabalıyoruz. Tabi ilk günlerdeki gibi sadece iki kişi değiliz. Ömer ve Faruk beylerimiz biraz büyüdüler, uzun seyahatlerde onları oyalamak için ekstra çabaya pek ihtiyaç kalmıyor. Yolculuklarımız daha konforlu geçiyor. Gideceğimiz yere 5 km kala sağa çekip altlarını temizlemek gibi bir durumla karşılaşmıyoruz artık.

Bununla birlikte artık büyüklerimizle -yani hem benim annem ablam, hem de eşimin anne babası ile- beraber seyahat edebilmek istiyoruz. Yılın belli zamanlarında hepimiz bir arada oluyoruz. Şehir içinde bile bir yere gidecek olsak arabamıza sığmıyoruz. Çocuklar da büyüyünce kucakta gitmeleri zor oluyor. Mevcut arabamız Kia Soul iç mekan olarak ferah olsa da bagaj açısından hiç öyle değil maalesef. İşte bu konuda bazı gelişmelerimiz oldu. Yazının ilerleyen kısımlarında anlatacağım.

Bu sene inşallah nasip olursa maaile memleketim Rize’ye gitmeyi planlıyoruz. Eşimin ailesini her yıl Rize’ye götürmek için plan yapıyoruz ama 16 yıldır bir türlü nasip olmuyor. Artık bu sene akraba düğünlerini de fırsat bilerek bismillah dedik ve hazırlıklara başladık. Belirlenmiş düğün tarihine göre plan yapmak çok daha kolay. Kalacak yeri aylar öncesinden ayarlayabiliyorsun. Gerçi iş durumum henüz net değil. Planladığımız tarihte inşallah işten izin alabilirim.

Konaklama

Kalabalık olacağımız için akrabalarımızın evinde değil, daha rahat olabileceğimiz bir AirBnb evinde konaklamayı tercih ettik. Rize’ye 25 km mesafede Çayeli’de şehir merkezinde güzel bir apartman dairesi vardı ama tuttuk tutacağız derken o fırsatı kaçırdık. Sonra birden fiyatlar uçmaya başladı. Ben de Rize’ye yakın yerlerden Of’ta bir daire ayarladım. Ancak daire sahibi onay vermedi. Meğer fiyatlar eski imiş(!). Yeni sezona göre zam yapıp öyle kiralamamı istedi ancak zamlı fiyat eski fiyatın neredeyse 3 katı idi. Vazgeçtim. Biraz daha beride, Sürmene’de sahile 2 km bir köyde yer buldum. Bu da uygun fiyatlı idi ve güncel olmayabilirdi ancak şansımı denedim. Bu kez daire sahibi onay verdi. Ben de sevindim ama her an bir aksilik olabileceği ihtimalini aklımdan çıkarmadım. Nitekim başta olmasa da bir ay kadar sonra daire sahibinden ses geldi. Meğer o da fiyatı güncelemeyi unutmuş. İptal etme hakkı var mıydı bilemiyorum. AirBnb’yi daha önce hiç kullanmadım. Ama sonuçta adam istemiyorsa evinde zorla kalamazdık. Whatsapp üzerinden bir şekilde anlaştık. AirBnb’yi devre dışı bıraktık. Onca kişiyle gecenin bir yarısı kapıda kalmamak için kendi çapımda yerel imkanlarımı da kullanarak ev sahibini tetkik ettirdim. Güvenli olduğuna kanaat getirdim ama en kötü ihtimalle zaten Rize’de akrabalarımız var. Sürmene’de kapıda kalırsak gidecek yer buluruz inşallah.

Ulaşım

Bunca kişi (6 yetişkin + 2 çocuk) Kia Soul’e sığmıyor. Minibüs kiralamak en iyi dedim. 10 günlük konaklamak için 12 günlük minibüs kiralamaya karar verdim. Ve az daha dolandırılıyordum. Bütün detayları şurda ve şurda anlattığım için burada ayrıca yazmayayım. Uzun lafın kısası dolandırılmak için elimden geleni yapmış olduğum halde Allahü teala acıdı ve kartımdan para çekemediler. Ben de güzel bir dilekçe ile şikayet ettim. Geçtiğimiz günlerde bir çete yakalandı. İnşallah bunlardır.

Dolandırıcılardan kurtulunca gerçek firmalardan gerçek rakamları öğrendim ve bu işin çok pahalı olduğunu anladım. 15 bin TL gibi bir fiyat söz konusuydu. Bunun içerisinde yakıt var mıydı şimdi hatırlayamadım. Yani 15 ya da 20 bin TL diyebiliriz. Bu parayı 10 günde harcamak yerine düğün yapacak kardeşlere hediye etsem herhalde daha hayırlı bir iş yapmış olurdum.

Ben de 15 bin TL bulsam minibüs almak için kullanırım dedim ve uzun süredir dillendirdiğim ama bir türlü cesaret edemediğim bir işe giriştim. Sevdiklerimizden borç harç bir araya getirerek Gezentigiller ailemize 2006 model, 300 bin kilometrede çok fazla yıpranmamış olduğuna kanaat getirdiğimiz şimdilik 7 koltuklu bir Mercedes Vito kattık elhamdülillah.

Şansımıza arabayı aldığımız kişi de Şahika Hanım’ın hemşehrisi çıktı. Gönen’liymiş. İkinci arabamız Hyundai iX20’yi bir Rizeli abiden almıştık. Çok severek kullanmıştık. Bizi hiç üzmemişti Jarvis. İnşallah bu da bizi hiç üzmez ve güzel güzel seyahatler ederiz.

Tabi koltuk sayısı şimdilik 1 eksik ama seyahate çıkmadan onu halletmeyi planlıyoruz. Araba “kamyonet” ruhsatlı olduğundan -maalesef otomobil ruhsatlı olanlar ya çok kullanışmış ve kötü, ya da çok pahalı- trafik sigortası normalden çok daha tuzlu. Ama tuzlu da, ekşi de olsa hep kullanmak istediğim bir arabaydı. Bir kaç sene önce eşimin dört çocuklu bir arkadaşının kullandığı Vito’yu denemiştim ve hoşuma gitmişti. Ama ondan da önce ilk Vito hevesimi sanırım şu videodan almıştım.

Belki ileride muhtemel karavan macerasına atlamadan önce bunu “camper” olarak kullanıp bazı denemeler yapabiliriz. Sonuçta bu arabaların koltukları sökülüp takılabiliyor. Bazı koltukları çıkarıp yatak ve temel eşyaları koyduk mu kamp yapabiliriz diye düşünüyorum. Nasip olursa buradan da paylaşırız.

Arabanın içinde yapacağım temizlik, tamir gibi şeyleri YouTube’a koymayı planlıyorum. Gezentigiller kanalımızı canlandırmamız lazım. Aslında çok video çekiyoruz ama maalesef montajlamaya fırsat bulamıyoruz. Bu konuda organize olmamız lazım. İnşallah 2022’de bunu başarırız. 2016’da gittiğimiz Balkan turu serimizin son gününü hala yazmamış biri olarak bu söz beni bile pek inandırmadı ama hadi hayırlısı.

3 thoughts on “Gezentigiller ailemiz “genişledi”. AirBnb sayesinde kısa süreli daire kiraladık(!)

1. ileride böyle bir araç almayı hayal eden biri olarak çok sevindim:) hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin, tekerini mutluluğa çevirsin inşallah