Karadeniz Gezisi 2. gün: Formulaz Kırmızı Öküz, Ardeşen

Önceki Yazılar;

Karadeniz Gezisi 2015

Karadeniz Gezisi: 1. Gün: Bolu, Ordu Teleferik

Daha bir gün evvel 1200 km yol tepip Rize’ye vardıktan sonra hemen ertesi gün Rize’deki ilk etkinliğimize doğru kuzenlerimizle birlikte iki araba olarak yola çıktık. Henüz memleketteki annemizi, teyzemizi, dayımızı bile görememiştik. Kırmızı öküzün düzenlediği bu etkinlik Ardeşen’de olacaktı ve saati belliydi. O nedenle kaçırmak istemedik.

Çocukluğumuzda kocamanlarını gördüğümüz tahta arabaların yarıştığı Formulaz parkuruna varmak için Ardeşen’in hemen girişinde bulunan Ayder yoluna saptık. Biraz devam edip kah sorarak, kah afişleri takip ederek Tunca Köyü’ne vardık.

formulaz

Formulaz’ın minik bir versiyonunu bir kaç sene önce İstanbul Eyüp’te izlemiştik. Oradaki yokuş çok eğimli olmadığından arabaların çoğu yarı yolda kalmıştı. Sürücüler Çakmaktaş çizgi filmindeki gibi ayaklarıyla ilerletmişlerdi. Burada da benzer sahneleri görünce çok güldük. Meğer bu yarışın doğasında varmış. Hatta buradaki sürücülerden bazıları arabaları omuzlarına alıp koşarak parkuru tamamladılar.

karadeniz gezisi

Formulaz’ı yerinde izlemek çok keyifliydi. Biz aşırı süratli geleceklerini sanıp yolun kenarındaki saman balyalarının dahi arkasına geçmiştik. İlk bir kaç turu gördükten sonra daha iyi fotoğraflar çekmek için biraz daha içerlere sokulduk. Tehlike yine vardı tabi ama kaçamayacak kadar da hızlı gelmiyordu 🙂

Bir tur bitince ikincisine hak kazanan arabalar araçla tekrar yokuşun başına taşınıyordu. Bu arada beklerken biz de ekibimizin en yenisi, en ufağı ve en sevimlisi olan kuzenzademiz Ömer Talha ile oynuyorduk. Ayrıca harika manzarayı bulmuşken bol bol profil fotoğrafı çekiyorduk 🙂

Formulaz sayesinde Ardeşen’in Tunca köyünü de görmüş olduk. Bizim Salarha deresindeki köylere nazaran oldukça düz bir arazisi vardı ve köyün içerisindeki yollar hem geniş hem asfalttı. Yolun sağında solunda meyve bahçeli evler vardı. Tabi bu düz alana kavuşmak için epey virajlı, dik ve yer yer bozuk bir yoldan geçmiştik.

Yol yorgunluğuna ilk etkinliğimizin yorgunluğunu da ekleyip bitap bir şekilde o akşam köyümüze çıktık. Bu kez tatilimiz uzun olduğundan köyde rahat rahat vakit geçirmek için bir kaç gün şehre inmeden orada kalmak üzere anlaşmıştık. Öyle de yaptık..