Tüyap Karavanist 2021 Karavan Fuarı’nı gezdik – video

Uzunca bir süredir doğru düzgün gezemeyen Gezentigiller olarak YouTube’da bol bol karavan videoları izliyoruz. İlk başlarda sadece yabancı bir kaç kanala müdavimdik. Bunlar kendi karavanlarını yapıp yola koyulmuşlardı. Sonra Türk bir çiftin Amerikada’ki karavan macerasını izledik. Çok keyifliydi. İsimleri de bizi andırıyordu: Gezigezive.

Bilhassa kovidden sonra ülkemizde de karavancılar ve YouTube’daki yerli karavan kanalları hızla arttı. Artık kendi insanımız da en amatöründen en profesyoneline kadar arabaları kesip biçiyor ve karavana dönüştürüyor. Biz de bu görüntülere ne kadar imrenerek baksak da henüz imkanımız el vermediğinden sadece izleyip hayal kurmakla yetiniyoruz.

Son favori kanallarımızdan biri olan oralarnereler​ çiftinin henüz yapım aşamasındaki karavanı “Göçebe” ayağımızın dibine kadar geldiği için görmesek olmaz dedik ve hep birlikte Tüyap Karavanist İstanbul Karavan ve Ekipmanları Fuarı’na gittik.

Fuarın ne zaman başladığını bilmiyorduk. Meğer açılıştan önce internet üzerinden ücretsiz online davetiye almak mümkünmüş. Biz salgından dolayı pahalı yapmazlar deyip şansımızı deneyelim istedik. Meğer giriş 50 TL imiş (öğrenci 25 TL). Biz de hemen girişteki kayıt bankosuna yönelip blogger olduğumuzu söyledik. Banko görevlisi bizi yöneticisine yönlendirdi. Sağolsun, Tüyap yetkisi hanımefendi hangi blog, ne kadar ziyaretçiniz var vs diye sormadan -belki de turnikelerden geçmeye çalışan bizim ikizlerin hatırına- talebimizi olumlu karşıladı ve bizi kabul ettiler. Bu güzel jestleri için teşekkür ederiz.

Fuar alanı Tüyap ana binası içerisinde değil, hemen yandaki otele bitişik olan iki salondaydı. Birbirinden güzel çekme karavanlar, moto-karavanlar, alkovenliler, araç üstü çadır şeklindeki ekipmanlar hatta devasa bir kamyon karavan vardı. Ayrıca karavandan çok tekerlekli evlere benzeyen 1+1 daire şeklinde tasarlanmış çok güzel konteyner araçlar vardı. Arabamızı park ettiğimiz yerle fuar alanı arasında yaklaşık 1 km olmasına rağmen ikizler ne bu yol boyunca, ne de fuarı gezerken hiç mızmızlık yapmadılar sağolsunlar. Karavanların içerisine doluşup koltuklara oturup pek çoğunu sahiplendiler.

İlk salonu gezdikten sonra diğer salona geçtik. Asıl ziyaret maksadımız olan Göçebe’yi görmeyi çok istiyorduk. Diğer salondayken bir ara uzaktan gözümüze ilişmişti hatta. Nerde bu nerde bu derken koca Mercedes 302 otobüs bütün güzelliğiyle karşımıza çıktı 🙂

Bu otobüsü ilk aldıklarında “abi ne yapıyorsunuz yahu, siz iki genç insansınız, bu kadar büyük arabayı nasıl kullanacaksınız, alsanıza daha ufak bir şey” gibisinden biz de eleştirmiştik 🙂 Sonra bu insanları izleye izleye biraz daha olaya vakıf olduk. Aslında bizim karavan olarak gördüğümüz bu koca otobüs, İdil ve Burak için “ev” idi. Her insan evinin güzel olmasını, geniş, ferah olmasını ister. Buncağızlar da haliyle bunu istiyorlar. Hem yaşları da genç. O koca otobüsleri sürenler de 50 yaşında doğmuyor herhalde 🙂 Onlar da bir zamanlar gençti.

Göçebe’nin yanına gidince hemen arkamızdan seslendiler. Biz uzaktan görememiştik meğer sahipleri de oradaymış. Uzun zamandır biz onları YouTube’dan izlediğimiz için zaten tanıyor gibiydik ama onların her gelene sanki 40 yıllık arkadaşları gibi “abi nasılsın, hoşgeldin” demeleri çok hoştu 🙂 Videolarında da gelen herkese böyle “abi hoşgeldin” dedikleri için bu gelenleri arkadaşları, tanıdıkları, akrabaları filan sanıyorduk. Meğer herkesi böyle samimi karşılıyorlarmış 🙂

Bu samimiyetlerinden dolayı kendilerine teşekkür ediyoruz. İnşallah evlerini kısa bir sürede istedikleri gibi tamamlar ve yola çıkarlar.

Göçebe kadar büyük olmasa da ikizlerle beraber uyuyabileceğimiz bir karavan/kamp aracı gibi bir şey belki biz de yapabiliriz. Nasip. Ne demiş büyükler, “vermek istemeseydi <istek> vermezdi.”