Kastamonu ve Ilgaz Dağları

Yazın gittiğimiz Kastamonu gezimizin tadı damağımızda kalmış olacak ki kışın tekrar gitme isteği doğdu bizde.

Şöyle bol karlı bir yere gitsek, ama neresi olsa diye düşünürken, günü birlik tur arayışına girmiştik. Ya Kartepe’ye gidecektik ya da Kartalkaya’ya. Sadece haftasonumuz vardı ve biz gerçekten bol kar görmek istiyorduk. Bu esnada arkadaşımız Gökhan “Neden Ilgaz’a gitmiyoruz, hem orada arkadaşlarımız da var” demesiyle otobüs biletlerimizi ayarlaması bir oldu. Ona bu güzel tatil için çok teşekkür ediyoruz.

Akşam 23.00’da kalkan otobüsümüz sabah 08.00’de  anca vardı. Bense saat 03.00’te kapattığım gözlerimi açtığımda saat 07.00’dı ve otobüste kahvaltı servisi yapılıyordu.

İstanbul’dan ayrıldığımızda hava çok güzeldi, ama şimdi gördüğüm manzara İstanbul’dan çok uzaklaştığımızı gösteriyordu. Her yer bembeyazdı. O zaman kar görmeye doyacağımızı anladım:)

Güzel geçen bir yolculuk ve ev sahiplerinin bizi güleryüzleriyle karşılamasıyla her şey çok güzel başladı. ( Merak etmeyin güzel de bitti 🙂 )

Açıkçası ben Kastamonu’nun daha soğuk olacağını düşünmüştüm. Suların buz tutması soğuğun işaretiydi. Ama hava çok fazla üşütmüyordu. Ya da ben tedbir olsun diye lahana gibi kat kat giyindiğimden çok hissetmedim.

1. Gün Şehir Turu

Kaldığımız ilk gün şehri gezelim istedik. Kastamonu’da tarihi yapılar çoğunlukta. Gezilecek güzel yerler var. Alınacak bir sürü güzel hatıra da. Biz Kastamonu gezimizi yaparken bir yandan kar atıştırıyor bir yandan da buzlar eriyor her yer su oluyordu. Acaba yarın Ilgaz yolu kapanır mı diye endişe etmedik değil.

Kastamonu - Ilgaz Kastamonu - Ilgaz

Kastamonu gezimizin ilk durağı Yakupağa Külliyesi oldu. Buranın yazın daha güzel olduğunu öğreniyoruz. Hakikaten bütün Kastamonu ayaklarımızın altında. Ayrıca mimarisi ile de  bizi kendine hayran bırakıyor. Buradan Katamonu kalesini ve diğer tarihi yerleri de görmek mümkün. Ama bugün her yerden sular damlıyor ve yerler buz tutmuş durumda.

Oradan Hazreti Pir Şaban-ı Veli hazretlerinin türbesine geçiyoruz. Bu türbedeki çeşmeden akan suyun zemzem ile eşit olduğuna inanılıyor. Biz de o niyetle içiyoruz..

Sırada saat kulesi var. Kastamonu’yu tepeden en güzel izleyebileceğiniz yer. Tabi kışın da en çok esen yer. Rüzgardan nefes alamıyoruz ama fotoğraf çekip yolumuza devam ediyoruz.

Nasrullah Meydanındayız. Burası aynı zamanda şehrin çarşısı. Son zamanlarda yapılan alışveriş merkezleri yüzünden bazı dükkanlar kapanmaktaymış. Halbuki ne güzeldir o dükkanlar. Ne güzeldir esnafların birbirine muhabbeti. Hele ki böylesi eski ve tarihi yerlerde.

Şehir turumuzu tamamlıyoruz, aslında gidilecek daha çok yer var. Ama bizim karnımız acıktı. Etli ekmek bizi bekler:)

Etli Ekmek Daday’da Yenir!

Kastamonu’nun etli ekmeği meşhur. Bu etli ekmek de en güzel Daday ilçesinde yapılıyor. Yazın geldiğimizde de yemiş tadı damağımızda kalmıştı. Bu gelişimizde de Memişler’e gittik etli ekmek yemek için.

Odun ateşinde pişen sıcacık etli ekmeklerin tadı hala damağımızda.. Öyle güzeldi ki..

Donmuş Yumurtalı Göleti

Daday’ın az ilerisinde bulunan Yumurtalı Göleti tamamen buz tutmuştu. Biz cesaret edip göletin üzerine çıkamadık ama bizden önce gelenler isimlerini bile yazmışlardı.

Kastamonu - Ilgaz

Böylece biz de ilk defa donmuş bir gölet görmüş olduk.

Ve burayı görünce acaba Ilgaz nasıldır? demekten kendimizi alamadık.. Hava kapalı ve sisliydi..

2. Gün Ilgaz Dağlarına Doğru

Acaba Ilgaz yolları kapanmış mıdır diye düşünürken kapanmadığını öğreniyoruz. Hemen iki arabayla yola çıkıyoruz.

Kastamonu’dan Ankara yoluna doğru gidiyoruz. Yolda manzara muhteşem. Yazın piknik yapmaya müsait alanlar çok. Her yer orman diyebilirim. Ilgaz’a doğru tırmanıştayız.

Yollar açık, ama Ilgaz kayak merkezine yaklaştığımızda güneş olmasına rağmen kar atıştırıyor. Yerler de buz tutmuş.

Zincir takmıyoruz ama biraz zorlanıyoruz park yeri ararken. Günlerden pazar olmasının da etkisiyle ortam epey kalabalık. Kayak takımları ve snowboardları ile yürüyenler mevcut. Bizim niyetimizde kaymak yok. En azından giderken öyleydi..

Kastamonu - IlgazKastamonu - Ilgaz

İki seçeneğimiz vardı ya teleferikle yukarı çıkacağız ya da kızakla kayacağız. Biz önce teleferikle yukarı çıkmak istedik. İyi ki de çıkmışız. Yukarısı muhteşemdi. Manzara harikaydı. Bütün Ilgaz ayaklarımızın altındaydı. Keşke kayak takımlarımız olsa diye düşündük.

Biraz fotoğraf çekip aşağıya arkadaşlarımızın yanına indik.

Onlar kızaklarla kaymaya başlamışlardı bile. Hemen kızaklarına el koyduk biz de kaymaya başladık. Kaydıkça daha büyük bir yer arar olduk. Onu da bulduk. En sonunda el değmemiş bir yolda kaymaya çalışırken karların içine gömüldük 🙂

Muhteşem bir gün geçirdik. Biraz yorulduk ama değdi. Eve dönerken çocuklar gibi şendik 🙂

Bize bu güzel haftasonunu geçirmemiz için evlerini açan Gamze & Mehmet Cemal çiftine çok teşekkür ediyoruz 🙂 Her şey mükemmeldi..

Created with flickr slideshow.

One thought on “Kastamonu ve Ilgaz Dağları

1. 2 yıl Kastamonu’da okuyunca yazıyı tekrar okuyasım geldi ve o güzelliği adeta tekrar yaşadım diyebilirim 🙂

Kışın kar yağdığı zaman Kastamonu hakikaten ayrı bir güzel olur. Hele Ilgaz Dağları her zaman muhteşem bir yerdir. Giden için gezmeden dönmek büyük bir kayıp olur. Diğer tarihi yerler de çok güzeldir. Yaşanabilecek bir şehir.

Bu güzel yazı için teşekkürler 🙂