Dalyan, İztuzu plajına dönüş

Bundan 3 sene önce de Dalyan‘a gitmiştik. Tadı damağımızda kaldı, o günden sonra anlattık durduk. Bu sene bir daha gidelim diye planlar yaptık. Bu sefer kendi aracımızla! Böylece etrafta daha çok yer görme şansımız olacaktı. (Öyle de oldu!)

Bu seyahatimizde önce İzmir Ödemiş’e bağlı Birgi nahiyesine gittik. Burada medfun İmam-ı Birgivi Hazretlerini ziyaret ettik. İnşallah başka bir yazıda eşim detaylı anlatacak. Burdan Dalyan’a gidişte navigasyonumuz sağolsun bizi gece vakti yılan gibi virajların olduğu ıssız dağ başlarından dolana dolana götürdüğü için epey yorulduk. Kaybolma ihtimalimize karşı yarı şaka yarı ciddi “biz falan dağbaşındayız, iyi de çekmiyor, bir saate kadar bizden ses çıkmazsa bizi buralarda ararsınız” gibi twitler attık. Nihayet o gece saat 1 gibi Dalyan’a daha önce kaldığımız otele varabildik. Sağolsun otel sahibi bizi beklemiş. Hemen odamıza yerleştik.

Ertesi gün Dalyan’da kalıp dinlenelim istedik. Niyetimiz teknelerle İztuzu plajına gidip vakit geçirmekti. Otel’de kahvaltıdan sonra biraz daha takılıp (kedi sevme, kitap okuma vs:) ) saat neredeyse 3’te tekneye bindik. Unutmadan hatırlatayım, Dalyan’dan İztuzu’na son tekne 17.00 ‘de, dönüş içinse 18.00 ‘da. Gidiş – dönüş : 10 tl. Gece plajda kalamıyorsunuz, çünkü carettalar yumurta bırakmaya gelebilir 🙂

Kaldığımız Otel

Dalyan Hotel Palmyra. Gönül rahatlığı ile tavsiye edebileceğimiz, sabah kahvaltılarını nehrin kenarında yapabileceğiniz bir mekan. Sırf size göstermek için her gün odamızı düzenleyen ablaların yaptıkları sanat eserlerini çektim:)dalyan otel palmyra

Otel : 9
Temizlik: 10
Kahvaltı: 10
Otel Manzarası: 10

Haziran’da Oldukça Sakin

Yabancı turistlerin çoğunlukta olduğu yazın bu ilk döneminin orası için çok sakin olduğunu belirtmem gerek.

Kahvaltıları kaldığımız otelde yaptık. Açıkcası bu otelin kahvaltılarını da çok seviyorum. Akdeniz bökgesine yakın olduğumuzdan portakal vazgeçilmez oluyor 🙂

Dalyan, iztuzu, hotel palmyra

Dalyan, iztuzu(Kahvaltı yaptığımız yerdeki ortancalar..)

Geçen gittiğimizde hiç içkisiz mekan yokken, bu sene Paşa’s Ev Yemekleri açılmış. Sulu yemekler ve ızgaraların olduğu restoranda biz sulu yemekleri tercih ettik. Ben çorba patlıcan oturtma ve yanında bulgur pilavı yedim, eşim de çorba izmir köfte ve salata aldı. Tadları çok nefisti. İçkisiz olduğu için gelmez denilen turistler bile orada yedi. Bu da Türkiye’de yaşadığını unutup, içkisiz mekan açmayanlara gelsin.. Paşa’s Ev Yemekleri‘ni tebrik ediyoruz.

İztuzu Plajı Hala Yerinde!

İztuzu plajı hakkındaki söylentileri duymuşsunuzdur. Yok otel yapılıyormuş, yok sahil yerinden sökülmüş! (mümkün mü?:) ) Bir kere orası caretta caretta’ların mekanı olduğu için dokunulması imkansız. Otelimizin sahibi Serdar bey diyor ki, “Oraya kafanıza göre şemsiye bile sokamazsınız, carettalar yumurtalarını bırakmadan önce yerleri belirlenir, sonra yazın şemsiyeler takılır..” Gittiğimizde haklı olduğunu görüyoruz.

(Plaja giderken kullandığımız tekneler)Dalyan, İztuzu

Biz Haziran başında gittiğimiz için denizin suyu oldukça soğuktu. Girenler vardı, ama çıkınca üşütmemek için girmedik. Kumsalda vakit geçirdik. Bir kerecik olsun carettaları göremedik tabii o da ayrı konu..

Dalyan Akşamları

Dalyan’da geceleri çok renklidir! Evet eğlenmek için mekan bol. Ama bizim gibi içkisiz mekan arayanlar için zor.. Belediyenin çay bahçesinde bile satıyorlar. Neyse ki içenler pek oraya gelmiyor da biz de ağız tadıyla çayımızı, meyveli sodamızı orada içiyoruz. Yanlız bu sene aşırı derecede sivri sinek vardı.. Umarım sezonda çare buluyorlardır..

Dalyan’da gece gezerken birbirinden renkli magnetler gözünüzü alacaktır. Tamam belde küçük ama büyük bir çarşısı var. Çantadan aksesuara kadar her çeşit var. Bunda turistlerin yoğun olması da bir etken sanırım. Sevdiklerinize renkli magnetleri buradan alabilirsiniz.

Dalyan, iztuzu

Dalyan’da akşamüstleri bir başka oluyor.. Güneş batarken kayıkların demirlediği limanda yürüyüş yapmak gibisi yok.

Bir daha gittiğimizde Dalyan’ı öyle sakin bulur muyuz bilmem. Çünkü döndüğümüzde bir dizinin (Aşk Zamanı) orada çekildiğini öğrendik! Umarız sakinliğinden bir şey kaybetmez..

Sırada Kaş ve Ölüdeniz maceramız var 😉

Şimdi sizi çektiğimiz fotoğraflarla baş başa bırakıyorum…

dalyan, kral mezarları, iztuzu

dalyan, kral mezarları, iztuzu(Kral mezarları, Dalyan’ın simgesi..)

dalyan, kral mezarları, iztuzudalyan, kral mezarları, iztuzu