Bisikletle de gezilir

hasan_bisiklet

Bu sene çok şükür arabamız var, henüz uzun boylu olarak Gönen’den başka bir yere gidemedik ama Ramazan’dan sonra telafi edeceğiz inşallah. Araba var diye işten eve, evden işe yürüyüşler artık yalan olduğundan kilo problemi ile karşılaşmak riski ortaya çıktı. Hem bu riski azaltmak hem de ayda yılda bir kere Büyük Ada’ya gittiğimizde tattığımız bisiklet zevkini hergün yaşamak için bir bisiklet almaya karar verdik. Artık marketlerde bile 170-250 TL arası uygun fiyatlı bisikletler var ve insanın gözünün içine bakıyorlar. Biz de bütcemize uygun bir tane aldık. Aslında iki tane lazım ama bisikleti daha çok ofis civarında (Yıldız Teknik Üniversitesi Davutpaşa Kampüsü) kullanacağımız için ikinci bisikleti ofisteki arkadaşlarımızdan tedarik ediyoruz şimdilik.

Üniversitenin kampüsünde yaklaşık 4 km’lik inişli-yokuşlu bir güzergahta hemen her akşam bisiklet turu yapmaya başladık. YTÜ’nin Davutpaşa kampüsü yeşil dokusuyla harika bir parkur ama yine de insan başka yerlere de gitmek istiyor. Biri emanet olmak üzere 2 bisikleti aracın arkasına atıp (koltuklar kapanabiliyor) Belgrad ormanına kaçasımız var. Eğer bu planı gerçekleştirebilirsek yazıyı güncelleyip bir kaç fotoğraf ekleyebiliriz.

Bisiklet konusunda bazı profesyonel arkadaşlarımız 12 km ile başlayıp 120 km yol katedebilir hale geldiklerinden bahsettiler. Gerçi o kadar uzun mesafeler için eminim daha konforlu (ve pahalı) bisikletler lazımdır. Belki biz de o kilometrelere yaklaşırsak daha profesyonel bir bisiklete geçebiliriz.