Asos Gargara Kamp’ta 2 gün

Bergama’da başlayan, İzmir, Urla, Alaçatı, Ayvalık ve Cunda’ya uzanan yolculuğumuzda artık yorulmuş ve biraz dinlenmek için sakin bir yer arıyorduk. Gezdiğimiz yerler boyunca arabada kalmanın verdiği yorgunluk da vardı tabii. Cunda adasından ayrılacağımız gün internetten Çanakkale tarafındaki kamp alanlarına bakmaya başladık. Aslında niyetimiz daha önce gittiğimiz Kabatepe kamp alanına gitmekti. Hem denize yakın hem kamp yerleri oldukça güzeldi. Biz böyle araştırma yaparken yolumuzun üzerindeki Asos’ta kamp yerleri olduğunu gördük. Akçay’a da uğrar Hasanboğuldu şelalesini görür oradan kampa geçeriz diye düşündük.

Sabah Taş Kahve’de ayvalık tostu ile güzel bir kahvaltı, ardından sakızlı türk kahvemizi içip Cunda’ya veda ettik.. Akçay’a doğru yola koyulduk.

Akçay – Hasan Boğuldu Sutüven Şelalesi

Hasanboğuldu - Akçay

Hasan Boğuldu’ya doğru giderken ilginç bir şey oldu. Bize durduren bir çift yukarıya birlikte çıkabilir miyiz diye sordu. Akçay’da tatil yapıyorlarmış ve taksiler oldukça pahalı çıkarıyormuş. Biz de kabul ettik. Ama ne yalan söyleyeyim içime bir kurt düştü. İyi insanlara benziyorlardı ama gerçekten iyi miydiler? İstanbul’da yaşamaktan paranoyak olmuşum.. Birlikte yukarı çıktık herkes giriş parasını kendi ödedi, onlar yollarına gittiler.. Demek ki iyi insanlarmış 🙂

Hasanboğuldu - Akçay Hasanboğuldu - Akçay Hasanboğuldu - Akçay
(Fotoğrafların üzerine tıklayıp bakın mutlaka..)

Hasanboğuldu Şelalesine ulaşmak için biraz yürümeniz gerekiyor. Tepeleri aştığınızda şelaleye erişiyorsunuz.. Derin suya atlayanlar vardı ancak eşim ve ben suya girmeyi tercih etmedik. Zira suda yürümek bile çok zorken yüzmek hiç iç açıcı olmaz diye düşündük.. Bir kaç fotoğraf çekip aşağı indik. Derenin üzerine kurulmuş masalarda yanımızda getirdiklerimiz ile piknik yaptık. Yolda gelirken aldığımız meyveleri yedik. Bu yaz en çok incir yemişizdir sanırım. Kaz dağlarından gelen ballı incirlerin tadı damağımda.. Kazdağlarına gidip limon kekiği almadan dönmek olmaz. Biz zeytinyağı, limon kekiği ve incir alıp Asos’a doğru yola koyulduk. İnternetten bulduğumuz Gargara Kamp alanını bulmamız gerekiyordu.

Gargara Kamp Alanı

Günlerdir arabada uyuyan biz haliyle yorgun düşmüştük. Arabada kalmak güzeldi, mobil yaşam çok güzeldi. Ancak sabah kalktığınızda etrafınızda wc yoksa bir süre wc arıyorsunuz. Cami tuvaletleri bile belli bir saatten sonra açılıyor. Mobil yaşam güzel ancak bu tarz şeyler can sıkıyor. Bir de en büyük sorun banyo.

Gargara Kamp

İşte bu tarz sorunlar yüzünden mobil yaşama veda edip kalıcı bir yer aramaya başladık. Niyetimiz kalan tatil günlerimizi dinlenerek geçirmekti. Bir çok yer keşfetmiştik. Biraz da dinlenip denize gireriz diye düşündük. Aslında Kabatepe’ye gitmek gibi bir fikrimiz vardı ama Gargara kamp alanındaki Bungalov tarzı evleri merak ettik. Gidelim hem kamp alanını görelim hem bungalovları, ortamı beğenmezsek geri döneriz diye planladık.

Gargara kamp alanı nerede?

Biz Akçay tarafından Asos’a doğru devam ettik. Altınoluk’u geçtikten sonra Küçükkuyu oradan sonra da zeytin bahçeleri içinden Gargara kamp alanını bulduk. Yolları çok tozlu ve biraz bozuktu. Geçtiğimiz yollarda bir çok kamp alanı vardı. Hepsinde bungalov var mıydı bilmiyorum ama Gargara kampta olduğu için tercih ettik.

Kocaman bir zeytinbahçesi düşünün. Bir ucunda deniz. Zeytinliklerin altında ekili domatesler, biberler, kabaklar.. Bir de incir ağaçları..

Zaten bizim Bungalov’ları görünce  aklımız çıktı. Bir de sıcak su ve banyo da vardı. Arabada yatmaktan yorgun düşen biz çölde su bulmuş gibi olduk 🙂 Hemen kayıt işlemlerini hallettik ve orada kalmaya başladık.

Gargara Kamp

Gargara kamp alanında isterseniz çadır kurabilir, isterseniz bungalovlarda kalabilirsiniz. Sabah kahvaltısı ve akşam yemeği de dahil fiyatlar farklılaşıyor. Biz bungolavda sabah ve akşam yemekleri dahil kişi başı günlük 60 tl vermiştik. Yani iki kişi günlük 120 tl ediyor.

Sabah kahvaltılarda bahçeden toplanmış taze domates, salatalık ve biber oluyordu. Köy yumurtası ve ev yapımı reçeller de vardı tabi. Akşam yemeğini de yine mekanın sahipleri yapıyordu. Mis gibi taze ev yemekleri çıkıyordu. Bir gün mangalda sucuk yapmışlardı gerçekten çok lezizdi.

Biz 2 günümüzü kampın içinden hiç çıkmadan geçirdik. Mekan sahiplerinin Mercan isminde bir kızları vardı bazen onunla oyalanıyorduk. Bol bol kitap okuduk ve kafa dinledik. 2 tane çok tatlı eşek arada gelip bize selam veriyordu. Bu fotoğrafta da gezentigil Hasan onlarla iletişim kurmaya çalışırken görülüyor 🙂

Gargara Kamp

Biz normalde ne kadar kalacağımıza karar vermediğimiz için kamp sahiplerine bilgi vermemiştik. Onlar da başka bir aileye revize etmişler bizim kaldığımız odayı. Biraz daha kalmayı düşünsek de mecburi bir ayrılık oldu bizim için. Belki bizim haber vermeyişimiz yüzünden oldu ama bu mecburi ayrılığı eksi olarak yazdık mekana. Onun dışında her şey güzeldi.

Tabi bir de denize girme maceramız var.. Normalde çok taşlı olmayan deniz biz gittiğimizde çok taşlı ve dalgalıydı. Yine gezentigil Hasan dayanamayıp denize dalma çalışmaları yaparken ayak parmağını kesti.. Ben de topuğumu yardım. Eğer gidecekseniz deniz ayakkabısı götürün derim. Mekan sahiplerinin dediğine göre her sene deniz bu kadar taşlı olmuyormuş.

Biz bu sene de kamp hayalleri kuruyoruz, daha karar vermedik bakalım rotamız neresi olacak..

Kaldığımız bungalov
akşam yemekleri ve sabah kahvaltılarını burada yaptık